27 Νοεμβρίου 2014

Γνωμικά για τον " Άνθρωπο "





Πρωταγόρας
Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος, 

των μεν όντων ως έστιν, 
των δε ουκ όντων ως ουκ εστίν.


Πρωταγόρας, Αρχαίος Αθηναίος σοφιστής 
ΔιογένηςΆνθρωπον ζητώ.
Διογένης, Κυνικός φιλόσοφος
ΠίνδαροςΣκιάς όναρ άνθρωπος.ο άνθρωπος είναι τ’ όνειρο μιας σκιάς.
Πίνδαρος, Αρχαίος λυρικός ποιητής
ΑνάχαρσιςΠολέμιον ανθρώποις αυτοί εαυτοίς.ο εχθρός του ανθρώπου είναι ο ίδιος εαυτός του


Ανάχαρσις, Σκύθης ηγεμόνας & φιλόσοφος
ΙπποκράτηςΟυκ ένι ιατρικήν είδέναι,
όστις μη οίδεν ό τι εστίν άνθρωπος.
είναι αδύνατο να ξέρει την ιατρική, αυτός που δεν ξέρει ακριβώς τι είναι ο άνθρωπος


Ιπποκράτης, Πατέρας της Ιατρικής
ΠλάτωνΆνθρωπος: ο αναθρών ά όπωπε.Άνθρωπος: αυτός που αναλογίζεται και κρίνει όσα έχει δει.

Πλάτων,  Φιλόσοφος

ΕπίκουροςΆπαξ άνθρωποι γεγόναμεν, δις δε ουκ έστι γενέσθαι.μια φορά γεννηθήκαμε άνθρωποι, δυο φορές όμως δεν είναι δυνατό να γίνουμε


Επίκουρος, Αρχαίος φιλόσοφος
ΑριστοτέληςΠάντες άνθρωποι φύσει ορέγονται του ειδέναι.

Αριστοτέλης,  Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος 

ΠλάτωνΖώον δίπουν άπτερον(ο ορισμός του ανθρώπου κατά τον Πλάτωνα)


Πλάτων,  Φιλόσοφος
ΜένανδροςΩς χαρίεν εστ’ άνθρωπος αν άνθρωπος ή.

Μένανδρος, Αρχαίος Έλληνας ποιητής
ΠλάτωνΆνθρωπος τελειωθείς βέλτιστον των ζώων,
χωρισθέν δε νόμου και δίκης, χείριστον πάντων.


Πλάτων,  Φιλόσοφος 

Ιούλιος ΚαίσαρΦύσει γαρ άνθρωπος, ό βούλεται, τούτο και οίεται.
από τη φύση του ο άνθρωπος, αυτό που θέλει, αυτό νομίζει

Ιούλιος Καίσαρ,  Ρωμαίος στρατηγός & ύπατος
ΣοφοκλήςΠολλά τα δεινά κουδέν ανθρώπου δεινότερον πέλει.

Σοφοκλής, Αρχαίος τραγικός ‐ Αντιγόνη

ΜένανδροςΘνητός γεγονώς άνθρωπε, μη φρόνει μέγα.αφού γεννήθηκες θνητός άνθρωπε, μην έχεις μεγάλες ιδέες


Μένανδρος,  Αρχαίος Έλληνας ποιητής
Τι εστιν ό μίαν έχον φωνήν τετράπουν και δίπουν και τρίπουν γίνεται;
Το αίνιγμα της Σφίγγας
(το έλυσε ο Οιδίποδας. Η απάντηση είναι φυσικά «ο άνθρωπος» σε διάφορες ηλικίες)
άρεσε σε 41
Μέμνησο ότι άνθρωπος εί.
Υπενθύμιση προς τον εαυτό του που επέβαλε ο Φίλιππος Β’

ΣωκράτηςΠρώτον μεν γαρ τρία ην τα γένη τα των ανθρώπων,
ουχ ώσπερ νυν δύο.

στην αρχή τα γένη των ανθρώπων ήταν τρία, όχι δύο όπως τώρα
(από το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα)

Σωκράτης, Φιλόσοφος